روستای مچ
یک شنبه 12 آذر 1392برچسب:امام,زمان,, :: 8:48 ::  نويسنده : حمیدرضا
آقای من! عمر من قد نمیدهد تا آن روز. . . . به سفرت بگو کوتاه بیاید اندکی. . . .

یک شنبه 11 آذر 1392برچسب:جملات,زیبا,, :: 8:47 ::  نويسنده : حمیدرضا
زلال باش... پرندگان به برکه های آرام پناه می برند، و انسان ها به دلهای پاک... چون دل های پاک همچون برکه های آرام اند و دیگران بدون هیچ وحشتی به آن ها اعتماد می کنند...

یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:جملات,زیبا,جملاتی در مورد زندگی,, :: 8:44 ::  نويسنده : حمیدرضا
زندگی... هی فلانی! زندگی شاید همین باشد: یک فریب ساده و کوچک آن هم از دست عزیزی که تو دنیا را، جز برای او و جز با او نمیخواهی... من گمانم زندگی باید همین باشد! زندگی شاید همین باشد: یک فریب ساده و کوچک، آن هم از دست عزیزی که برایت هیچکس چون او گرامی نیست! بی گمان باید همین باشد... "مهدی اخوان ثالث"

یک شنبه 5 آذر 1392برچسب:جملات,زیبا,, :: 8:41 ::  نويسنده : حمیدرضا
دل می گیرد دل می گیرد و می میرد و هیچکس سراغی ز آن نمی گیرد ادعای خدا پرستیمان دنیا را سیاه کرده ولی یاد نداریم که چرا خلق شده ایم غرورمان را بیش از ایمان باور داریم حتی بیش از عشق.

شنبه 17 آذر 1392برچسب:حال,احوال,روستا, :: 12:55 ::  نويسنده : حمیدرضا
با شروع شدن فصل پاییز و سوز سرما همه ی دامداران روستا دام های خود را به نزدیک پناهگاه هایی برده اند تا در صورت بروز سرمای شدید یا بارش برف و باران بتوانند از این مکان ها استفاده نمایند . بیش تر این پناهگاه ها در مکان چاه های عمیق که فاصله ی چندای با روستا ندارد قرار گرفته است.از جمله دلایلی که برای انتخاب این مکان ها یعنی چاه های عمیق می توان نام برد عبارت است از : ۱- دسترسی آسان به آب آشامیدنی و آب غیر شرب ۲- نزدیک بودن به محصولات کشاورزی و انبار های ذخیره شده از علوفه در طول سال ۳- دسترسی به برق به علت برقی بودن چاه های عمیق ۴- وجود خانه های مستحکم و خوب برای خود و گوسفندان ۵- نزدیک بودن به کارهای کشاورزی روزانه و آبیاری محصولات. کارهایی که بیش تر در این زمان انجام می شود چغندر کندن است که مردم روستا ابتدا چغندرها را از زمین بیرون آورده و سپس برگ های آنان را جدا کرده که این برگ ها به عنوان علوفه برای دام ها استفاده می گردد و قسمت اصلی آن به کارخانه فرستاده می شود. امسال خوشبختانه در مکان چاه های عمیق چغندر زیادی وجود دارد که این درامد به سزایی برای هر یک از مردم روستا دارد که باید خدا را شکر کرد.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان روستای مچ و آدرس mechcity.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 23
بازدید هفته : 37
بازدید ماه : 37
بازدید کل : 12480
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1




"> :