روستای مچ
سه شنبه 29 فروردين 1393برچسب:, :: 11:44 ::  نويسنده : حمیدرضا
فیلم نورجهان به جشنواره ی کشوری بسیج راه یافت. به همین مناسبت حسن کیقبادی نویسنده و کارگردان، تصویربردار فیلم آقای محمدی سرشت و خود نورجهان همسر جانباز غلامحسین عرب نخعی روز 31 فروردین ماه در مراسم اختتامیه این جشنواره حضور پیدا خواهند کرد. مستند "نورجهان" پیش از این جایزه ویژه هیئت داوران سومین جشنواره فیلم بسیج اختران را از آن خود کرده بود. «نورجهان» روایت زندگی زنی است که حدود دوازده سال از شوهر قطع نخاع خود که حتی قادر به گفتن کلمه ای و یا انجام حرکتی نیست، در روستای دور افتاده "مچ" و به دور از امکانات، نگه داری می کند. در این فیلم سعی شده علاوه بر روایت داستان زندگی زن، بزرگواری و بزرگ منشی این زن به تصویر کشیده شود.

آری باز هم تصادف و بازهم کشته شدن فردی دیگر. اما این دفعه با ماشین نبود و با موتور بود. مردی میانسال نبود و نوجوان هفده ساله ای بود که در غروب جمعه ایام عید در مسیر ما بین روستا با امامزاده این اتفاق افتاد و در این تصادف چهار نفر مصدوم شدند که یکی از انان که نوجوانی بیش نبود در حین انتقال به بیمارستان به خاطر فاصله ی زیاد روستا با شهر و نبود بیمارستان و مرکز درمانی در ان حوالی و شدت جراحات قبل از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد. از سه نفر دیگر که مصدوم شده بودند دو نفر از انان از بیمارستان مرخص شده اند اما فرد دیگر در ICU بستری شده و به خاطر ضربه ای که به سرش وارد شده حالت وخیمی دارد . نمی دانم چندتای دیگر از این حوادث باید اتفاق بیفتد و چند تای خانواده ی دیگر باید داغ دار شوند تا مسئولین شهر به فکر ساخت یک مرکز درمانی مجهز بیفتند. و جاده ی پر پیچ و خم روستا را آسفالت کنند. روستایی که بالغ بر دو هزار نفر جمعیت داشته و در فاصله ۶۷ کیلومتری سبزوار قرار گرفته است.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان روستای مچ و آدرس mechcity.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 11
بازدید کل : 12454
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1




"> :