روستای مچ
شنبه 17 مهر 1392برچسب:جملات,امام,زمان,, :: 12:48 ::  نويسنده : حمیدرضا
بازهم آدیینه ای آمد ولی مهدی کجاست ؟ یک نفر میگفت مهدی جمعه ها در کربلاست. رو به سوی کربلا کردم که فریادش زنم باز هم با ندبه ای از هجر مولا دم زنم آمد از سویی ندایی آی اهل انتظار اندکی دیگر صبوری میرسد دیدار یار. من به آمار زمین مشکوکم اگر شهر پر از آدمهاست *پس چرا یوسف زهرا تنهاست....

ادامه مطلب ...


با آغاز ماه مهر و فصل پاییز روستا حال وهوای دیگری به خود گرفته و مردم روستا بیشتر به فکر تهیه آذوقه و پیدا کردن مکانی برای گوسفندان خود برای فصل سرد زمستان هستند. و با شروع ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید شور و نشاط جدیدی در بچه های روستا و به خصوص دوره ی ابتدایی به وجود آمده است و در صبح که بچه ها راهی مدرسه می شوند و بعد از ظهر که بر می گردند کوچه های روستا شلوغ تر از زمان های دیگر است.و سر و صدای بچه ها داخل کوچه ها می پیچد. سر و صدایی که به خاطر بحث های پیش آمده در مورد کلاس .معلم و کار های پیش امده در طول روز و.....است. و حالا دیگر جشن های عروسی رو به پایان می باشد و دو الی سه عروسی دیگر باقی مانده است.

شنبه 7 مهر 1392برچسب:ذکر,کوتاه,99 بلا,, :: 12:45 ::  نويسنده : حمیدرضا
انسان در زندگی با مشکلات متعددی روبه برو می شود و زندگی دنیوی او مملو از خوشی ها و تلخی هاست. بروز مشکل و تنگنا در زندگی برای بسیاری از ما تاکنون اتفاق افتاده است و هریک از ما برای رفع آن راهکاری را دنبال می کنیم.در آموزه های دینی برای هر امری توجه به ماوراء و استمداد از ذات یکتای باری تعالی توصیه شده است. امام رضا علیه السلام به بیان برخی اذکار اشاره می فرمایند که از آن جمله ذکری کوتاه است که به رفع تنگنای زندگی و دفع بلایا کمک می کند. ایشان می فرمایند: "هرگاه خداوند بر کسی نعمتی داد ،باید خداوند را حمد کند و هرگاه روزی اش تنگ شد، باید طلب مغفرت کند هرگاه محزون شد باید لاحول و لا قوة الا بالله بگوید(1) هرکس بگوید:لاحول و لا قوة الا بالله خداوند 99 بلا را از وی دفع می کند که آسان تر آن خفگی و نفس تنگی است (2) 1-عیون اخبار الرضا علیه السلام ج2 ص 46 2-مکارم الاخلاق ص360

شنبه 8 مهر 1392برچسب:جملات,زیبا,جملات زیبا,, :: 8:36 ::  نويسنده : حمیدرضا
باز هم صبح شد ، پروردگارا : از اینکه یکبار دیگر مرا لایق حیات دانستی سپاسگزارم از اینکه فرصت یک شروع مجدد را به من عطا کردی متشکرم از تو میخواهم به من درک و درایتی بیش از پیش ببخشی تا امروز اشتباهات دیروز را تکرار نکنم فرصتهایی که در اختیارم قرار میدهی از دست ندهم و از یاد نبرم که شاید فقط برای امروز بتوانم دوستانم و یارانم را دوست بدارم !

ادامه مطلب ...


شنبه 6 مهر 1392برچسب:ماه,مهر,ماه مهر,, :: 9:55 ::  نويسنده : حمیدرضا
بوی مهر، بوی مهربانی، بوی لبخند، بوی درس و مدرسه و شوق کودکانه در پیاده روها، بوی نمره های بیست، بوی دفتر حساب و مشق های ناتمام، بوی دوستی و محبت... پاییز با خود شور می آورد و قاصدکها خبر بازگشایی مدارس می دهند، درختان آماده می شوند تا با شوق، برگهای رنگارنگشان را چون کاغذهای رنگی بر سر کودکانی که مشتاقانه به مدرسه می روند بریزند و سارها بر شاخه های انبوه درختان صف کشیده اند، تا آوازهای گرمشان را بدرقه کنند. نسیم، نفس های معطرش را هر صبح بر گونه های سرخابی کودکانه شان می دمد تا خواب را در سایه های کوتاه دیوار جا بگذارند و مشتاقانه تا حیاط منتظر مدرسه بدوند.

ادامه مطلب ...


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان روستای مچ و آدرس mechcity.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 8
بازدید کل : 12451
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1




"> :